giovedì 6 giugno 2013

6 E 7 GIUGNO - DIRITTI LINGUISTICI E CARTA EUROPEA DELLE LINGUE REGIONALI O MINORITARIE - CONVEGNO INTERNAZIONALE ALL'UNIVERSITA' DI UDINE


Università
degli Studi di Udine
Convegno internazionale

6 e 7 giugno 2013
a Udine

Vent’anni di Carta europea delle lingue regionali o minoritarie. Lingue, diritti, cittadinanza:
Friuli-Venezia Giulia, Italia, Europa, Mediterraneo.

PROGRAMMA



-----------

In chel che al è l’an european dai citadins e a pôcs mês dal vincjesim inovâl de adozion de bande dal Consei de Europe de Cjarte europeane des lenghis regjonâls o minoritariis, il Dipartiment di Siencis Juridichis e la catedre Jean Monnet in Guvier e politichis de Union Europeane de Universitât dal Friul a inmanein la cunvigne internazionâl di studis dal titul Vincj agns di Cjarte europeane des lenghis regjonâls o minoritariis. Lenghis, dirits, citadinance: Friûl-Vignesie Julie, Italie, Europe, Mediterani.

La organizazion e ven fate cu la colaborazion direte de Regjon Autonome Friul-Vignesie Julie, Direzion centrâl culture, sport, relazions internazionâls e comunitariis, Servizi coregjonâi tal forest e lenghis minoritariis e cul jutori dal PRIN 2008 “La Union pal Mediterani: viers di un spazi economic integrât”, coordenât de bande dal Ateneu furlan.

La iniziative, che si davuezarà ai 6 di Jugn dal 2013 te Sale Gusmani, li de sede de Universitât di Palaç Antonini a Udin (Vie Petracco 8) e la dì dopo te Sale Pasolini dal Palaç de Regjon di Udin (Vie Sabbadini 31), e vûl jessi une ocasion di confront e di riflession di caratar multidissiplinâr su la tutele des minorancis linguistichis inte regjon Friul-Vignesie Julie, in Italie, in Europe e tal spazi mediterani, par ce che al tocje la normative e lis politichis ativis dedicadis ae promozion dal ûs des lenghis minoritariis tes scuelis, tai media, te societât e te produzion culturâl.

Une atezion di pueste e vignarà dedicade ae Cjarte, ai siei contignûts, al contest indulà che e je stade cjapade sù, al rapuart tra cheste convenzion e la tutele des minorancis linguistichis in diviers Paîs europeans, ae relazion jenfri lis istancis di garanzie dai dirits linguistics e il proces di integrazion dal continent e ae dimension europeane e internazionâl de garanzie dal dirit ae lenghe.

A cjaparan part ae cunvigne studiôs e esperts che a lavorin sei inte regjon Friul-Vignesie Julie che inaltrò tal Stât talian e in Europe (Sardegne, Salento, Trentin, Val di Aoste, Ream di  Spagne, Stât francês, Slovenie, Cavuazie e Austrie).

---------------------

Nell’anno europeo dei cittadini e in occasione del recente ventesimo anniversario dell’adozione da parte del Consiglio d’Europa della Carta europea delle lingue regionali o minoritarie, il Dipartimento di Scienze Giuridiche e la cattedra Jean Monnet in Governo e politiche dell'Unione Europea dell’Universita degli Studi di Udine organizzano un convegno internazionale di studi dal titolo Vent’anni di Carta europea delle lingue regionali o minoritarie. Lingue, diritti, cittadinanza: Friuli-Venezia Giulia, Italia, Europa, Mediterraneo.

L’iniziativa e realizzata con la collaborazione diretta della Regione Autonoma Friuli-Venezia Giulia, Direzione centrale cultura, sport, relazioni internazionali e comunitarie, Servizio corregionali all'estero e lingue minoritarie e con il contributo finanziario del PRIN 2008 “L’Unione per il Mediterraneo: verso uno spazio economico integrato”, coordinato dall’Ateneo friulano.

Il convegno, in programma il 6 giugno 2013 in Sala Gusmani, nella sede dell’Universita di Palazzo Antonini a Udine (Via Petracco 8) e il giorno successivo nella Sala Pasolini della Sede di rappresentanza di Udine della Regione (Via Sabbadini 31), si propone come un’occasione di confronto e di riflessione di carattere multidisciplinare sulla tutela delle minoranze linguistiche in Friuli-Venezia Giulia, in Italia, in Europa e nello spazio mediterraneo, con riferimento alla normativa e alle politiche attive dedicate alla promozione dell'uso delle lingue minoritarie nelle scuole, nei media, nella societa e nella produzione culturale.

Un’attenzione specifica sara dedicata alla Carta, ai suoi contenuti, al contesto in cui e stata adottata, al rapporto tra questa convenzione e la tutela delle minoranze linguistiche in diversi Paesi europei, alla relazione tra istanze di garanzia dei diritti linguistici e processo di integrazione continentale e alla dimensione europea ed internazionale della garanzia del diritto alla lingua.

Al convegno prenderanno parte studiosi ed esperti che operano sia in Friuli-Venezia Giulia che altrove in Italia e in Europa (Sardegna, Salento, Trentino, Valle d'Aosta, Spagna, Francia, Slovenia, Croazia e Austria).


3 commenti:

  1. 05/06/13

    Cunvigne a Udin su la Cjarte europeane des lenghis

    Al mancje aromai pôc par rivâ ai vincj agns de adozion de bande dal Consei de Europe de Cjarte des lenghis regjonâls o minoritariis.

    Un apontament che al ufrìs il spont al Dipartiment di Siencis Juridichis e ae catedre Jean Monnet in guvier e politichis de Union Europeane de Universitât di Udin par inmaneâ une cunvigne internazionâl che e à par titul "Vincj agns di Cjarte europeane des lenghis regjonâls o minoritariis. Lenghis, dirits, citadinance: Friûl-Vignesie Julie, Italie, Europe, Mediterani" e che si davuelzarà a Udin joibe ai 6 (Sale Gusmani, li de sede de Universitât di Palaç Antonini) e vinars ai 7 di Jugn (Sale Pasolini dal Palaç de Regjon in vie Sabbadini).

    Si trate di une ocasion impuartante par fâ il pont su la situazion des politichis di tutele e di promozion des lenghis minorizadis intal stât talian e in Europe. Tra i ospits ancje il Comitât 482.

    Par ducj i detai su la iniziative baste dâ un cuc achì.

    Publicât di Comitât 482

    http://com482.blogspot.it/2013/06/cunvigne-udin-su-la-cjarte-europeane.html



    RispondiElimina
  2. Dal sito internet del quotidiano IL MESSAGGERO VENETO - Ud

    6 giugno 2013

    La Carta delle lingue minori: da Udine una nuova tutela. Cressatti e Stolfo: occasione per adeguare i principi dell’unità nella diversità

    http://messaggeroveneto.gelocal.it/cronaca/2013/06/05/news/la-carta-delle-lingue-minori-da-udine-una-nuova-tutela-1.7202864

    RispondiElimina
  3. Lenghis, dirits, citadinance, Europe. Une cunvigne a Udin ai 6 e 7 di Jugn

    Posted on 05/06/2013 by euleb

    Dal Blog: Lidrîs e Butui (Torino)

    http://lidrisebutui.wordpress.com/2013/06/05/lenghis-dirits-citadinance-europe-une-cunvigne-a-udin-ai-6-e-7-di-jugn/

    RispondiElimina