martedì 11 ottobre 2011

RADIO ONDE FURLANE - FIESTE CONCIERT DI AUTOFINANZIAMENT - SABIDE 15 DI OTUBAR 2011




(gjavât fûr dal sît di Radio Onde Furlane)


-----------------------

RADIO ONDE FURLANE
SABIDE AI 15 DI OTUBAR 2011
FIESTE-CONCIERT
DI AUTOFINANZIAMENT

L’apontament si tignarà ai 15 di Otubar, a tacâ des sîs sot sere (18.00), alì de aree di Festintenda a Cjasielis di Mortean (10 euros di jentrade).

Ai 15 di Otubar Kultur Shock, Mellow Mood, Radio Zastava, Carnicats e tancj altris in conciert a Mortean a pro de “radio libare dai furlans”
Dopo dal sucès straordenari dal an passât, cu passe 1.500 personis e un grant numar di zovins, e torne “Viva Onde Furlane”, la fieste – conciert di autofinanziament metude adun de storiche emitente che si conferme une des realtâts culturâls furlanis plui seguidis e preseadis. L’apontament si tignarà ai 15 di Otubar, a tacâ des sîs sot sere (18.00), alì de aree di Festintenda a Cjasielis di Mortean (10 euros di jentrade).
I efiets dai tais pesants che la aministrazion regjonâl e à fat sui invistiments pe tutele de lenghe furlane si fasin sintî ancjemò, massime su chei che al è in prime linie intal promovi e intal doprâ la lenghe proprie dal Friûl. Cun di fat, cundut di cualchi piçul segnâl di cambiament, lis risorsis pes trasmissions radiotelevisivis par furlan previodudis des leçs regjonâls di tutele a son lontanis di ce che al coventarès.
La fieste – conciert e je duncje une rispueste a ducj chei che in Regjon a van dilunc cu la politiche di limitazion des ativitâts di tutele e di promozion dal furlan, setôr là che Onde Furlane e davuelç une funzion di prin plan no dome cu la sô programazion radiofoniche, ma ancje cuntune vore di altris progjets. Poiâ la radio, dut câs, al vûl dî ancje difindi une vôs libare e indipendente che e contribuìs al pluralisim de informazion regjonâl, cence dismenteâ po la impuartance che la emitente e à intal sburtâ lis produzions musicâls di chenti.
Nol è un câs, di fat, se ancjemò une volte “Viva Onde Furlane” e pues poiâsi sul contribût volontari di cetancj rapresentants de sene musicâl furlane e no dome. Cussì, sul palc de manifestazion, si podarà viodi un pôcs dai ultins nons di Musiche Furlane Fuarte (etichete di riferiment de radio) tant che Ulisse e i Ciclopi e Orchestra Cortile, che a àn vinçût lis ultimis edizions dal Premi Friûl, e i Mig 29 Over Disneyland che a presentaran la ultime produzion discografiche di MFF, o sei il cd “2+2 nol fâs 4”. A sunaran po ancje i innomenâts Carnicats, i spetacolârs Radio Zastava, i eletrics-ipnotics Arbeiter e i Mellow Mood, un dai grups miôr dal panorame reggae talian che pe ocasion a varan tant che ospit speciâl DJ Tubet.
Il moment plui spietât de serade al è però chel de esibizion dai Kultur Shock, grup american in stât di traspuartâ il public cul so miscliç potent di grunge, balkan e metal. Chê di Cjasielis, tra l’altri, e je la uniche tape intal stât talian de lôr tournée europeane.
Ae musiche dal vîf dai grups si alternaran i DJ sets di Gerovinyl, Green Beats, Tommy, Tunnel, Sister Blister, Abrasive, Stîl Salvadi, Notonlynoise e Hybrida: ducj protagoniscj dai dopodimisdîs e des seradis musicâls de radio.
Dal numar grues di telefonadis e di adesions za rivadis par mieç dai social networks, ancje chest an “Viva Onde Furlane” si presente tant che un event in stât di confermâ la grande poie popolâr che cheste radio e à simpri vût intai siei passe trente agns di storie. Un segnâl che ancje lis istituzions a fasaressin ben a tignî cont.
“Viva Onde Furlane” e je inmaneade de associazion “Lenghis dal drâc – Amîs di Onde Furlane”, nassude propite cun chê di meti adun iniziativis par judâ la “radio libare dai furlans”, cu la colaborazion dal circul “il Cantîr” di Mortean e cun Hybrida.
----------------------------

2 commenti:

  1. Il Messaggero Veneto – Udine – 11 ottobre 2011 –

    ONDE FURLANE – “LIVE AID” CONTRO I TAGLI
    di Ilaria Gianfagna

    Torna il "live aid" friulano per aiutare l'emittente Onde Furlane a sfuggire ai tagli alla cultura. Toma Viva Onde Furlane. L'appuntamento è per sabato 15 a partire dalle 18 nell'area Festintenda di Chiasiellis di Mortegliano. Si alterneranno sul palco Ulisse e i Ciclopi e Orchestra Cortile, vincitori delle ultime edizioni del Premi Friùl; i Mig 29 Over Disneyland che presenteranno la più recente produzione discografica di Musiche Furlane Fuarte, il cd intitolato 2+2 nol fàs 4; i Carnicats; i Radio Zastava; gli Arbeiter e i Mellow Mood, una delle band raggae più quotate del panorama italiano e Dj Tubet.

    Grande attesa per il concerto degli statunitensi Kultur Shock, che nell'unica tappa
    italiana proporranno un mix di Grunge, Balkan e Metal. Non mancheranno i dj set di
    Gerovinyl, Green Beats, Tommy, Tunnel, Sister Blister, Abrasive, Stil Salvadi, Notonlynoise
    e Hybrida.

    «La festa è una risposta ai tagli alla cultura - ha detto Paolo Cantarutti presidente di Informazione friulana, la cooperativa che gestisce la radio - e un invito a riconsiderare
    le politiche sul friulano». Cantarutti si riferisce al regolamento attuativo della legge 29. «È in attesa di approvazione dal 2007 - ha spiegato il vicepresidente di Informazione
    Friulana Lorenzo Fabbro - la legge permetterebbe di premiare chi produce
    programmi e fa promozione del friulano, come nel caso della radio. Non riceviamo
    finanziamenti da 2 anni e siamo gli unici a offrire un servizio sostitutivo a quello
    pubblico».

    Senza nessun intervento politico ed economico Radio Onde Furlane è a rischio: «Abbiamo
    già utilizzato la cassa integrazione - ha aggiunto Cantarutti - e saremo costretti al taglio del personale».

    Per evitare il collasso, la soluzione, ha aggiunto, è l'autofinanziamento.

    L'ingresso alla festa di Mortegliano costerà 10 euro, mentre la neonata associazione
    Lenghis dal arac -Amìs di Onde Furlane, che conta già una cinquantina di soci, sviluppa
    iniziative a sostegno della radio.

    «Apprezziamo l'autofinanziamento - ha concluso il consigliere regionale Alessandro Colautti -, ma c'è bisogno anche dell'intervento delle istituzioni e l'idea dell'Agenzia europea per le lingue minoritarie dell'assessore Elio De Anna, potrebbe contribuire ad accelerare il processo per l'approvazione del regolamento».

    Ilaria Gianfagna

    RispondiElimina
  2. “IL QUOTIDIANO”, 11 ottobre 2011

    Il 15 ottobre a Chiasiellis ritorna “Viva Onde Furlane!” di Marco Stolfo

    Ritorna “Viva Onde Furlane!”. Sabato 15 ottobre il tendone di Chiasiellis di Mortegliano ospita per il secondo anno consecutivo una non stop di musica dal vivo dedicata a Radio Onde Furlane e a sostegno di quella che da 31 anni è la «radio libare dai furlans libars» e vuole continuare ad esserlo, perché così «al è ben e al conven»: per il friulano, per la cultura in Friuli e per la libertà e il pluralismo dell'informazione.

    L'evento è stato presentato ufficialmente ieri da Paolo Cantarutti e Lorenzo Fabbro, presidente e vicepresidente di Informazione Friulana, la cooperativa editrice della radio, e da Gaia Baracetti, presidentessa di “Lenghis dal Drâc – Amîs di Onde Furlane”, associazione nata proprio per sostenere l'emittente.

    «Abbiamo patito più di altri i tagli ai fondi per la tutela delle minoranze linguistiche fatti negli ultimi due anni», ha spiegato Cantarutti. «La nostra è un'impresa sociale che offre servizi informativi e culturali e crea professionalità e posti di lavoro. Perciò tagli e incertezze per noi sono un problema», ha aggiunto Fabbro, che ha ricordato come nei mesi scorsi la cooperativa abbia posto «in cassa integrazione i suoi sette dipendenti, riducendo così la sua attività» e che «all'orizzonte si rischia la riduzione del personale».

    «I media sono un settore strategico per la tutela delle minoranze e Onde Furlane è un soggetto fondamentale in questo campo», hanno concordato i consiglieri regionali Agnola (IdV) e Colautti (PdL), sottolineando entrambi che «è necessario fare scelte chiare e bisogna privilegiare chi dà servizi e produce risultati concreti, come la Radio».

    Per ora, però, questa chiarezza non c'è ed una realtà unica in Europa come Onde Furlane deve chiedere di nuovo aiuto al mondo per cui è un punto di riferimento imprescindibile: i giovani, l'associazionismo, i gruppi musicali e tutti coloro che considerano la diversità linguistica un valore, un diritto, un'opportunità. C'è chi ha già risposto, da “Il Cantîr” al meglio della musica “Made in Friûl” sino agli americani Kultur Shock, che aspettano tutti gli altri dalle 18 in avanti «li di Festintenda». Info in rete: www.ondefurlane.eu.

    © MARCO STOLFO

    RispondiElimina