venerdì 3 dicembre 2010

Piçulis grandis lenghis a MUSICHE-MUZICHE



PIÇULIS GRANDIS LENGHIS A MUSICHE*MUZIKE
Doi dîs cul miôr de musiche furlane e slovene
 dal dì di vuê
Vinars ai 3 di Dicembar e sabide ai 4 di Dicembar
alì dal Teatri Palamostre - Udin
a tacâ des 9 di sere (21.00),
a son cun jentrade libare.
 

La manifestazion in lenghe furlane Musiche - Pe gnove musiche furlane, volude dal assessorât pe culture dal comun di Udin cul contribût di ARLeF (Agjenzie Regjonâl pe Lenghe Furlane), Provincie di Udin, Istitût pe Culture Slovene, e metût adun des cooperativis Il Campo e Informazione Friulana inte suaze dal progjet “Suns”, chest an e cambie muse. Cun di fat, la formule tradizionâl, che par agns e à alternât novitâts e vecjis gloriis dal panorame de musiche par furlan, e ven slargjade cu la presince inedite e une vore agradide di grups musicâi che a rivin de aree linguistiche slovene.
Al titul storic de manifestazion (“Musiche”, di intindisi inte sô ambivalence furlane e taliane) al è stât zontât ancje il sloven “Muzike” propit par marcâ la gnove muse de iniziative.
A testemoneance di cemût che lis lenghis no si fermin alì dai confins politics e nancje di chei artistics vinars ai 3 di Dicembar sul palc dal Palamostre di Udin, a tacâ des 9 di sere (21.00), o viodarìn duncje une daûr di chê altre trê formazions che, si ben che a rivin di Austrie, Slovenie e Italie, a cjantin dutis in lenghe slovene.
A vierzaran la serade i BK Evolution, formazion folk rock interessante che e rive des Valadis dal Nadison e che e je leade ae lungje esperience corâl dal Beneške Korenine. Ur vignarà daûr Tonç Feinig pianist sloven carinzian tra i plui cognossûts e preseâts dal jazz. In cheste ocasion al puartarà a Udin un progjet di stamp funk che al viôt la presince de cjantante Maya. Il grup plui spietât al sarà però chel dai Melodrom di Lubiane. Une realtât che, cul miscliç di une estetiche dark e di un sens melodic rafinât, al è di cualchi an incà un dai grups di ponte de sene alternative slovene. La lôr cjantante Mina e je ancje la vocalist dal storic grup di innomine mondiâl Laibach.
Sul finî di cheste prime serade a saran i R.esistence in Dub. La formazion Dub furlane, a pene tornade cuntun sucès de finâl dal Liet International, il festival european des cjançons in lenghe minoritarie, e varà il compit di sierâ te maniere miôr chest incuintri musicâl tra lenghe slovene e lenghe furlane.

Sabide ai 4 di Dicembar cun Musiche*, stes lûc e stes orari, si varà la vetrine aromai classiche des miôr novitâts discografichis dal an.
O viodarìn cussì i Nosisà che, a dîs agns juscj de ultime jessude discografiche, a son tornâts cu la lôr gnove produzion “Neri Cjarbon”. Dute di scuvierzi, invezit, la Orchestra Cortile, al lôr debut cun “Ondis di Glerie”. Nol podeve po mancjâ Lino Straulino cul so gnûf lavôr che lu viôt in vore cun vilotis classichis de tradizion furlane tornadis a lei cuntune vieste country-bluegrass.
Sul finî de serade fine e sarà dade fûr la targhe Deganutti premi pal miôr disc dal an sielt di un osservatori di gjornaliscj cualificâts e dedicât ae memorie dal innomenât gjornalist furlan.
A saurî inmò di plui la serade e sarà ancje la finâl, come par solit vivarose, cu lis novitâts puartadis dal Premi Friûl che chest an al mande sul palc cinc grups pardabon ferbints: Savac, Ad Plenitatem Lunae, L’una e un Quarto, Mig 29 Over Disneyland, Ulisse e i Ciclopi.

Dutis e dôs lis seradis, che si davuelzaran alì dal Teatri Palamostre a tacâ des 9 di sere (21.00), a son cun jentrade libare. Di no pierdi!

1 commento:

  1. La serade di vinars ai 3 di Dicembar, e je stade une vore bielonone. Tante la int al concert. Tubet come simpri il prin de classe!
    Ma brâfs une vore ducj! Compliments ai organizadôrs.

    RispondiElimina