mercoledì 29 marzo 2017

DOMENIE 2 DI AVRÎL - A SAPADE/PLODN FIESTE GRANDE DE PATRIE DAL FRIÛL 1077/2017




Immagine pubblicata sul sito
ufficiale dell'ARLeF


STORIE DE FIESTE



CALENDARI DAI EVENTS


................


3 Avrîl a Sapade
cun tante voie di Friûl


dal sito del mensile "LA PATRIE DAL FRIÛL"

marzo 2017



Tal mês di Avrîl dal an passât a Gardiscje al anunzi i jere stât dât acet cuntun grant bati di mans: la Fieste de Patrie dal Friûl dal 2017, a distance di 940 agns de fondazion dal Stât patriarcjâl, e à di jessi celebrade a Sapade/Plodn. La sperance chê volte e jere chê di podê festezâ finalmentri il tornâ in Friûl dal comun dal Cjadovri, che al sta spietant dal 2008 che il Parlament al fasi bon il passaç di Regjon daûr de volontât dai citadins sapadins che si son esprimûts cul referendum. Propit dodis mês fa, dì sù dì jù, il Senât al veve tradît ancjemò une volte lis spietis di dute la comunitât. Dopo jessi rivâts adore a fâ passâ la leç pal passaç di regjon tes dôs comissions di Palaç Madama (Belanç e Afârs Costituzionâi), sul plui biel, cuant che si doveve calendarizâ la discussion in aule, une part di senatôrs dal Partît Democratic, cul benstâ dal Guvier, a àn decidût di tirâ a dilunc il dut, cjapant timp, tirant fûr gnovis scusis e discjadenant la rabie de popolazion, dai aministradôrs e dai politics locâi. Di chê volte, no si à savût plui nuie.

Cumò, che si svicine l’apontament dai 3 di Avrîl, in gracie di cheste Fieste l’auspici di ducj i furlans e soredut dai sapadins, al è naturalmentri chel di tornâ a scjassâ l’arbul de politiche romane, simpri plui ingredeade. Lu spere ancje il sindic di Plodn, Manuel Piller Hoffer che, preseant il sostegn dal Friûl a cheste bataie, al è strac di continuâ a fâ vivi tal limbo il propri comun, che di une bande al varès bisugne dal supuart furlan pal sostegn dal sisteme turistic locâl, e di chê altre si scuintre cuntune regjon Venit che e à pensât di dâ une man dome a chei paîs di confin cul Trentin e il Sudtirôl.

No stin a dismenteâsi che pal so significât, il 3 di Avrîl al rapresente dut câs un moment impuartant pe comunitât furlane, une vere fieste par memoreâ e par tornâ a pensâ in clâf moderne aes formis di autoguvier e di rapresentativitât che, par tancj agns, a àn caraterizade la Patrie dal Friûl. E alore, ai 3 di Avrîl ducj a Sapade.
✒ David Zanirato 

 ..........................


PROGRAM

DOMENIE AI 2 DI AVRÎL

COMUN DI SAPADE - PLODN

FIESTE GRANDE
DE PATRIE DAL FRIÛL


Manifestazion principâl dal 2017

La edizion 2017 de Fieste si tignarà intal Comun di Sapade, domenie ai 2 di Avrîl dal 2017, cun chest program:

aes 10.15: in Borc Granvilla (devant de Glesie di Santa Margherita) esposizion de bandiere dal Friûl cul acompagnament de bande di Sapade "Plodar Plech Musik"

aes 10.30: inte Glesie di Santa Margherita, l'Arcivescul di Udin, Mons. Andrea Bruno Mazzoccato e i vicjaris des Diocesis di Gurize e Concuardie Pordenon a celebreran la messe cun leturis e preieris par Furlan, Todesc, Sloven e Talian, cu la partecipazion de Corâl di Santa Cecilia, direte dal mestri Benedetto Fiori.

aes 11.45: viertidure de cerimonie civîl cu la leture in lenghe todescje de Bole dal Imperadôr Indrì IV, che e rapresente l'at di fondazion de Patrie dal Friûl e salûts des autoritâts. Cun di plui, al sarà presentât il bant di concors promovût dal Istitût Ladin furlan "Pre Checo Placerean" pe composizion dal Imni uficiâl de Patrie dal Friûl.

aes 15.30: dopo il gustâ intai ristorants convenzionâts di Sapade, in Borc Granvilla, rivade de Stafete des Lenghis Minoritariis dal Friûl (che e partirà di Udin, aes 08.00 di sabide al 1 di Avrîl).

 ..............

Altris events

1) La fieste de Patrie a Udin

2) I 35 incontri organizzati dall'Assemblea della Comunitâ Linguistica Friulana in collaborazione con i Comuni ospitanti




2 commenti:

  1. I events a son pardabon tancj ma il plui impuartant al è domenie il 2 di Avrîl a Sapade.

    Cui che nol rive a jessi a Sapade che al meti fûr dal bancon la nestre bandiere blu e zale e l'acuile dal bec ros!

    RispondiElimina
  2. Cemût ise lade a Sapade?
    Com'è andata a Sappada?

    Benissimo!! Chiesa strapiena con tanta gente in piedi. In particolare ottimi i discorsi di Diego Navarria - Presidente "Assemblea della Comunità linguistica friulana" - e del sindaco di Sappada, entrambi applauditissimi (molti minuti di applausi che pareva non volessero mai terminare)!!

    C'era anche l'operatore della RAI TS:

    IL SERVIZIO ANDATO IN ONDA ALLE 19.30 DI QUESTA SERA - 2 di aprile - DURANTE IL TELEGIORNALE REGIONALE RAI ERA UN SERVIZIO CORTO MA SOPRATTUTTO SEMPLICEMENTE "INDEGNO" DI UN SERVIZIO PUBBLICO SERIO!!!!

    Nel breve servizio del TG RAI "TRIESTE", Sappada è stata definita "Comune VENETO" e "Comune turistico VENETO"; quasi nulla è stata evidenziata la sua appartenenza storica millenaria alla Patria del Friuli; ignorati gli interventi di Navarria e del sindaco di Sappada di cui non hanno fatto ascoltare neppure un frammento. Ignorata, nelle riprese trasmesse durante il breve servizio, la Chiesa strapiena con tanta gente in piedi...

    In definitiva un servizio "STRACCIONE" costruito malissimo, senza nessuna cura e forse con il fine ultimo di dare una immagine SBIADITA della giornata, una giornata che a Trieste hanno sempre AVVERSATO e RIDICOLIZZATO...

    Non a caso - secondo noi - il servizio SMINUIVA moltissimo l'evento trasformandolo in una pagliacciata...

    SUBITO UNA SEDE RAI ANCHE IN FRIULI!!!

    RispondiElimina