sabato 11 novembre 2017

UNIVERSITA' DEL FRIULI - INAUGURAZIONE ANNO ACCADEMICO 2017/2018. IL PRESIDENTE SERGIO MATTARELLA SARA' SALUTATO ANCHE NELLE LINGUE DELLE MINORANZE?


Università del Friuli

13 novembre 2017

INAUGURAZIONE
ANNO ACCADEMICO 2017/2018

alla presenza del Presidente

della Repubblica Italiana

Sergio Mattarella

 

«Sâr President, benvignût in Friûl. Gospod Predsednik, dobrodošli v Furlaniji. Sehr geehrter Herr Präsident, willkommen in Friaul».

..........................

Il Presidente Sergio Mattarella
sarà salutato dalle autorità
anche nelle altre
tre lingue della regione
(friulano, sloveno e tedesco)?
 
O il peggior provincialismo imporrà
il monolinguismo italiano?



L’Università degli Studi di Udine è stata, fin dall’inizio, fondata sul legame profondo con il territorio in quanto: espressa dalla volontà popolare, istituita con la legge 8 agosto 1977 n. 546allo scopo di contribuire al progresso civile, sociale e alla rinascita economica del Friuli e di divenire organico strumento di sviluppo e di rinnovamento dei filoni originali della cultura, della lingua, delle tradizioni e della storia del Friuli (art. 26)

............

Dal Blog LIDRÎS E BUTUI


Lunis ai 13 Mattarella

al sarà in Friûl.

 

Cualchidun i daràjal il benvignût ancje par furlan, par sloven e par todesc?


10 novembre 2017

Lunis ai 13 di Novembar si scree il cuarantesim an academic de Universitât dal Friûl e al sarà presint anche il President de Republiche Taliane, Sergio Mattarella.

Al sarès biel che cualchidun dai sorestants dal Friûl – il Retôr de Universitât, la Presidente de Regjon, il Sindic di Udin… – i des il benvignût tes cuatri lenghis dal Friûl e cussì i disès ancje:


Cualchi an indaûr al jere sucedût. Cemût che si lei culì, il Sindic di Faedis di in chê volte, Cristiano Shaurli, jal   veve   dit  al  President  de  Republiche  di   in  volte, Giorgio Napolitano, e i veve ancje consegnât un document, prontât dal Comitât/Odbor/Komitaat/Comitato 482, che al domandave propit l’intervent dal President, tant che “garant de Costituzion”, a pro de metude in vore ad in plen des leçs di tutele e duncje a pro de garanzie plene di chei dirits ricognossûts in tiermin formâi de Leç fondamentâl de Republiche e di ches altris normis specifichis, cemût che a domandin ancje in Europe. (…)



 

 
 

12 commenti:

  1. L'Università del Friuli è l'unica università italiana istituita con una legge di iniziativa popolare e la legge che la istituisce precisa che scopo di questa università è lo sviluppo del Friuli in tutti i suoi aspetti: economici, culturali e LINGUISTICI:

    Nel 2017 sono 40 anni dall'istituzione di questa università voluta con forza dal popolo friulano....

    RispondiElimina
  2. Il Friuli è una regione storica millenaria plurilingue e il motivo fondamentale per cui siamo una regione a statuto speciale è la presenza massiccia di minoranze linguistiche (friulani, sloveni e germanici): il saluto in più lingue al Presidente della Repubblica Sergio Mattarella è dunque un obbligo. Un saluto monolingue (solo italiano!) è un segnale di arretratezza culturale oltre che di poco rispetto della ricchezza della diversità linguistica che fa della nostra regione una regione pienamente europea.

    RispondiElimina
  3. Jo mi domandi: ma se il retôr dal'universitât al è in gjogjot, il president di regjon une romane e il sindic di Udin un ebreo cence cjampanîli, cemôt pratindîno ca saludin par furlan? Chi è causa del suo mal......
    Mandi e simpri graciis pal vuestri lavôr

    RispondiElimina
    Risposte
    1. Ah soi cunvint ancje jo di chel, ma us parie che chei tre marcuardos chi ai numinât i vuelino ben al Friûl?

      Elimina
    2. A son furlans ducj chei che a vuelin ben al Friûl, ae nestre lenghe e ae nestre culture.

      O vin vût Vescui che no jerin di ca che e àn fat tant pal Friûl e la sô lenghe...

      L'ex-president di region Tondo al è nassût in Friûl a Tulmieç, ma al è simpri stât cuintri la nestre lenghe furlane e si è ancje permetût di dî che "la tutele de lenghe furlane e je una CAZADE!!"

      Al contrari - in gracie dal triestin Illy (ex-president di regjon ancje lui!) - e je stade aprovade la l.r. 29/2007 tutele lenghe furlane.

      Nol conte dunce propit nuie dulà che un al è nassût e Tondo al è la prove di cheste afermazion !

      Elimina
    3. "Ah soi cunvint ancje jo di chel, ma us parie che chei tre marcuardos chi ai numinât i vuelino ben al Friûl?" Roberto Toneatto

      Rispueste:

      Se tu vuelis ti fasìn la liste dai politics furlans (dome parcè che nassûts in Friûl!) di destre, di centri e di çampe, che "come Jude" a son cuintri la tutele de lenghe furlane e cuintri il Friûl...

      Liste che tu cognossis za dibessol...

      Elimina
  4. Cemût ise lase?

    BENON!! Inaugurazion scomençade cuntun RAP in lenghe furlane e continuade cui discors uficiâi dulà che o vin sintût ancje lis trê lenghis des minorancis linguistichis che a vivin in Friûl: furlan, sloven e todesc.

    E il President de Republiche Taliane al à saludât cuntun furlan "MANDI".

    Brâfs!!

    RispondiElimina
  5. Soi content, oviamenti, ma volares savè cui ch'al à fevelât.

    RispondiElimina
    Risposte
    1. Il retôr De Toni in dutis e trê lis lenghis minorizadis (furlan - todesc - sloven). E al è stât ricuardât a fuart, dal retôr, dal prof. Frilli che al à contade la storie de nestre universitât, ma ancje dal President de Republiche Mattarella, che le nestre universitât e je nassude par volontât dai furlans e che il rapuart tra universitât e teritori furlan al è ae base de nestre universitât (art.26 de leç istitutive de nestre universitât).

      Al è stât ancje declarât che vuê la nestre universitât e je ancje internazionâl.

      Elimina
  6. Ma per il Messaggero uno di Cordovado non è friulano ma "pordenonese"!http://messaggeroveneto.gelocal.it/udine/cronaca/2017/11/13/news/risarcimenti-mancati-per-l-ucciso-a-dacca-appello-della-vedova-1.16114314

    RispondiElimina
    Risposte
    1. http://comitat-friul.blogspot.it/2015/04/isontino-pordenonese-giuliano.html

      Probleme vecjo ancjemò di risolvi chest des peraulis inventadis de RAI Triest e la stampe locâl dome par ridusi il Friûl ae province di Udin.

      Elimina
  7. Dal Blog "LIDRÎS E BUTUI"

    postato il 15/11/2017

    "Felice e par furlan.

    Un piçul pas par un om o almancul un pas indenant simbolic pal Friûl.

    O cjapìn at cun plasê di ce che nus àn contât, ven a dî che lunis stât, inte suaze de cerimonie pe scree dal cuarantesim dal gnûf an academic, il Retôr di chê che ancje a nô nus plâs clamâle Universitât dal Friûl, Alberto Felice De Toni, al à vût saludât il il President de Republiche Taliane, Sergio Mattarella, ancje par furlan, par sloven e par todesc.

    Cun di plui, daûr di ce che si lei ator, tra stampe e web, il Retôr al à dit ancjemò alc altri par furlan.

    Denant di cheste forme di rispiet ancje tai siei confronts – e no dome viers dal Friûl – ancje Mattarella i à dit «Mandi» e cussì al à fat biele figure ancje lui.

    Nus fâs pardabon plasê. No lu scrivìn par vie che o pensìn che a Palaç Florio a vedin let il nestri blog e il nestri articul, là che o domandavin che almancul cualchindun dai sorestants dal Friûl i des a Mattarella il benvignût in dutis lis cuatri lenghis dal Friûl, e a vedin cjapât sù il nestri sugjeriment. Nus fâs plasê parcè che o pensìn che e sedi stade fate une robe juste.

    O sperìn che no sedi la uniche."

    RispondiElimina