giovedì 29 ottobre 2015

Lenghe Furlane, RAFFAELE SERAFINI, L'OSTÎR DI “CONTE CURTE”, al à vinçut l'edizion nr. 36 del Premi S. Simon 2015!


LENGHE FURLANE
il 28 di Otubar

RAFFAELE SERAFINI



al à vinçût

l'edizion nr. 36 del

Premi S. Simon 2015 !


Lei ca il Post che j dediche

il BLOG
 "Lidrîs e Butui"


COMPLIMENTS A L'OSTÎR

RAFFAELE SERAFINI!


LA REDAZION DAL BLOG



4 commenti:

  1. O fasìn nestris lis peraulis di "Lidrîs e Butui":

    "Un sucès pal S. Simon, che za l’an passât al veve viodût in finâl une biele rieste di propuestis, e soredut un sucès pe scritture par furlan, che – compagn che tal cjamp de musiche – si conferme ancje in chest setôr une lenghe vive e vivarose, cundut che plui di cualchidun al fâs di dut par che no lu sedi, in particolâr tignintlu fûr des scuelis, di tantis parts dal vivi cuotidian e de plui part dai media."
    .....................

    RispondiElimina
  2. COPIE E INCOLE DA "CONTE CURTE"

    http://contecurtegnove.blogspot.it/2015/10/i-finaliscj-dal-san-simon-2015.html

    joibe ai 22 di Otubar 2015

    I FINALISCJ DI SAN SIMON 2015

    Jessint che sul Messagjero di vuê no si cjate nuie, e za che l'Ostîr al cîr di tignî alte la bandiere des contis curtis furlanis partecipant al Premi e di chê strade ancje a lis seradis inmaneadis ator di lui, o pensìn nô di Contecurte a contâus cemût che e je lade la serade di îr a Codroip, la prime dai apontaments metûts adun par il Premi San Simon 2015.

    E jere la serade dal disvelament e de presentazion dai finaliscj, ven a stâi dai lavôrs che a son stâts judicâts une vore ben de jurie e che jenfri di lôr al vignarâ sielt il vincidôr di cheste edizion dal premi.

    Al va dit, tant par scomençâ, che i lavôrs rivâts chest an a son stâts nûf, e che ancje se cinc di mancul da l'an passât, il president de Jurie, Carlo Tolazzi, al à vût pandût cemût che il nivel cualitatîf dai lavôrs al sedi stât une vore bon. Jenfri di chescj a son stâts sielts trê finaliscj, che un a un a son stâts spiâts di Walter Tomada, e clamâts a fâ une cjacarade sul lôr libri, intant che il president Tolazzi al contave un struc de opare e al leieve incipit e un toc sielt.
    E cui sono, chescj trê.
    Ve ju chi, in ordin di clamade.

    Il prin al è Gianluca Franco, furlan di Capriva, che al à presentât "Il buinç", un romanç che al met dongje lis mumis di Vençon e il lôr misteri, cun il 6 di Mai dal '76, date che e somee no jessi impuartante dome ta chel an. Un misteri e une indagjine che e tire dongje i benandants, intun romanç storic che al à vût une vore di studis, daûr, e che al è scrit intun furlan une vore colorât e siôr, cuntun lessic ricercjât e alt. 
    Un lavôr che al pâr miscliçâ il romanç storic cun pinealidis di fantastic e di neri, il dut dentri di un misteri, e di gnovis tombis disveladis propit sul taremot, in gracie di un piçul librut.

    Il secont finalist al è stât une bolp viere de narative furlane, soredut di chê piturade di zâl. Adriano Nascimbeni, zalist di raze, al à presentât "Un fi par Santine", un romanç ambientât tai agns Sessante, che al partìs di une vicende familiâr. Doi fradis, un salt onest e lavoradôr, ma ancje misogjin e cence gracie pe femine, Santine, che cuant che e scuvierç di no jessi jê, sterpe, e decît di fâsi dâ un frut di so cugnât, che invezit al è un bintar plen di feminis. I rapuart però in gracie di chel a tachin a cambiâ e la situazion familiâr a deventâ tirade... Cuntune scriture une vore professionâl, insome, l'autôr, za vincidôr e finalist plui voltis, nus conte un zâl dut di discuvierzi.

    Il tierç... ben, il tierç al jere propit in nestri Ostîr de Ostarie, Raffaele Serafini, che al à presentât un lavôr che si clame "Soreli jevât a mont" metint insieme, tal titul come tal lavôr, Orient (il Gjapon) e Ocident (Il Friûl) intune schirie di contis che a cjapin une figure mitologjiche dal gjapon (un yokai) e la metin in Friûl, dentri di storiis une vore furlanis (ambientadis a Tarcint, a Codroip, a Udin, in Cjargne, tal Stele...) e che in bande a àn ancje un disen, une descrizion de fantasime gjaponese e un haiku voltât par furlan. Dentri des contis, po dopo, come une piçule vuide turistiche, a son stâts metûts riferiments a personaçs e lûc furlans, no simpri masse cognossûts (di Malignani a la Trudi, di Bartolomeo Accorsi a Girolamo Venerio...)

    Al è dut. Serade imsiorade dai intervents musicâi dai arlêfs de Associazion di Codroip, in bande des leturis, dal preseament dal Sindic su la maniere che il premi al è stât e al vignarâ puartât ator, e de sielte di bande de jurie popolâr dai presints, cuntune biele cassele di carton e cjarte e pene, dal lôr lavôr preferît, Premi che al sarà disvelât, insieme cul vincidôr uficiâl, inte serade dal 28 di Otubar, simpri li de bilioteche di Codroip, tor vot e mieze sot sere.

    Un gracie al sportel di furlan di Codroip/Bertiûl par lis fotografiis.

    Publicât di gelo stellato a lis 18:29 
    ....................

    RispondiElimina
  3. Graciis une vore di bande dal Ostîr!

    RispondiElimina
  4. Gracie a ti "Ostîr" pal to bielonon lavôr a pro de nestre lenghe e compliments ancjemò!

    La Redazion dal Blog

    RispondiElimina