sabato 4 ottobre 2014

FRIULI: INDIPENDENZA, UN REFERENDUM E TANTI DUBBI


FRIULI

INDIPENDENZA

UN REFERENDUM

E TANTI DUBBI

.............

Comitât pe Autonomie e pal Rilanç dal Friûl
Comitato per l'Autonomia e il Rilancio del Friuli
Udine


COMUNICATO STAMPA


Referendum:

un gioco dalle molte facce
 



Sicuramente gli organizzatori del referendum per l'indipendenza del Friuli otterranno un risultato: collezionare qualche decina di migliaia di indirizzi e-mail di friulani doc favorevoli all'indipendenza o ad una autonomia rafforzata e accreditarsi come leaders politici.

Sembra questo l'obiettivo vero di tutta l'operazione, tutto legittimo, ma alla fine pagheranno, come sempre, i friulani.

I referendum della Scozia e della Catalogna arrivano dopo decenni di costruzione di un progetto culturale, politico e istituzionale, con una azione di militanza pro o contro in grado di mobilitare tutta la società.

In Friuli non si è visto, fino ad ora, nulla di tutto ciò, e gli organizzatori certamente consci di ciò, hanno dilatato i tempi del referendum a 30 giorni, sperando evidentemente che il meccanismo si auto alimenti e si crei un effetto valanga. Vedremo.

E' prevedibile che intanto i partiti nazionali stiano a guardare, pronti ad ammantarsi di un po' più di autonomismo friulanista per fare poi i pompieri perchè evidentemente non basteranno alcune decine di migliaia di votanti per ottenere la secessione o anche solo l'autonomia del Friuli e senza un plebiscito vero e proprio il tutto si risolverà in un insuccesso che peserà a Roma sui progetti di riscrittura del Capitolo V della Costituzione italiana e a Trieste sulla riforma delle autonomie locali.

I friulani dovranno quindi, obtorto collo, diventare indipendentisti e votare, pur in assenza di un progetto serio (Parlamento di 11 membri? Capitale ad Aquileia? Un Friuli basato sulla pregiudiziale etnica?) per poter sperare di difendere l'attuale autonomia regionale.

Agli autonomisti veri il difficile e contorto compito di denunciare il velleitarismo dell'operazione e la necessità di votare!

Paolo Fontanelli
Presidente del
"Comitato per l'autonomia
e il rilancio del Friuli"


Il Comunicato stampa è stato pubblicato il 3 ottobre 2014 sul quotidiano IL GAZZETTINO di Udine; mentre il quotidiano IL MESSAGGERO VENETO di Udine gli ha dedicato – sempre il 3 di ottobre - un articolo nella pagina “Regione”.

Il Comunicato è stato pubblicato sul settimanale della Arcidiocesi di Udine, LA VITA CATTOLICA, giovedì 16 ottobre.

Questo l'articolo pubblicato il 2 ottobre sul settimanale IL FRIULI (Ud):

http://www.ilfriuli.it/articolo/Politica/Referendum_in_Fvg-points-_un_gioco_dalle_molte_facce/3/136414


 
................


Dal Blog

di

EURO FURLAN





«Le cazzate sono come le ciliegie: una tira l’altra (1)»


Il Diretôr di chel cuotidian cul non forest che si lei in Friûl nus vise che e je scatade la ‘ore X’. Cun di fat, di miezegnot e un secont o sin in plene tal mês di timp là che si podarà votâ tal fantomatic referendum pe indipendence dal Friûl.

De cuistion o vevin za scrit alc. Stant che ‘repetita iuvant’, o tornin a cjapâ sù cualchidune des riflessions fatis indenant zaromai doi mês indaûr, zontant ancje alc altri.

Prin di dut no podìn fâ di mancul di marcâ il fat che cheste iniziative referendarie nus somee alc che al è plui cuintri dal Friûl che a pro. In chest sens, si pues calcolâle o tant che la enesime manifestazion dal nivel unevore alt de alienazion culturâl, identitarie e politiche di tancj di lôr in Friûl o ben tant che la ultime azion di mistificazion, di confusion e di «distrazione di massa» metude adun propit par menâ ator il Friûl e la sô int in cont di cuistions tant che chês dal autoguvier, dai dirits e des prospetivis di fâ sù un avignî diferent, juste tal moment che chestis cuistions a cjapin sù une rilevance e une impuartance grandononis.

In chest sens ancje il fat – che par so cont al podarès jessi ancje alc di bon – che si feveli di «indipendence» cence pôris o cence tabûs in realtât al devente alc di negatîf. Cun di fat, dopo dal sputanament che in tancj agns al è stât fat de peraule «autonomie», cun cheste storie dal referendum si va a fruiâ e a sputanâ ancje une altre peraule clâf che inaltrò, de Scozie ae Catalogne, e ven doprade – tra lis altris, propit par resons che a son sù par jù compagnis di chês che a valaressin tal câs dal Friûl – cun fuarce e cun sintiment par fâ indenant rivendicazions e prospetivis di autoguvier e di autodeterminazion.

Chest al cjate conferme ancje in chei che a varessin di jessi i ponts di fuarce dal program di chescj indipendentiscj: la «jeve militâr obligatorie», il «control dal confins», lis «bariduris doganâls» e vie indenant. Isal chest ce nus covente? No, sigûr.

Cussì la indipendence fate indenant in realtât e je une vore «dipendente», «dipendentiste», sotane e une vore pôc furlane: plui dongje dal Venit, dal «triveneto» e de «padania» che de Scozie, de Catalogne e dal Paîs Basc e duncje, almancul cemût che le viodìn nô, dal Friûl.

Il fantomatic referendum pe indipendence, dongje dal jessi debil e salacor pericolôs pal Friûl sul plan dai contignûts, des prospetivis e duncje de sostance politiche, nus somee clopadiç ancje in tiermins organizatîfs e procedurâi. Ancje par chest al salte sù il dubi che lu vedin inmaneât propit di pueste par sputanâ ben e no mâl il Friûl e ciertis sôs rivendicazions e aspirazions.

Cun dut achel, un element positîf al è: cheste iniziative e partìs dal Friûl ocidentâl e cun dut des contradizions za ricuardadis e ven fate indenant in non dal Friûl. Alc al è alc.

Magari cussì no, a restin chei tancj aspiets za ricuardâts che a fasin vignî i sgrisui, ancje par vie de maniere che a vegnin frontâts de bande dai media di chenti. In cont di chest, si pues marcâ il fat che il ridicul – se no piês – al è il caratar prin ancje di cierts coments che a frontin cheste cuistion e chês, une vore atuâls, de Scozie e de Catalogne, magari ancje cun chê di fâ cualchi comparazion tra chês realtâts e chê dal Friûl.

In particolâr, in cont di Scozie e Friûl, o vin cjatât in rêt doi biei esemplis – si fâs par mût di dî – in chest sens. Ju podês lei achì e soredut achì.

Di sgrisulâsi. Nus à tornât iniments il titul talian dal film ‘Dumb and Dumber’ e chel nestri amî che al diseve «le cazzate sono come le ciliegie: una tira l’altra»: al è dificil no dâi reson, in particolâr pal secont dai doi tescj menzonâts cumò denant. Tal nestri prossim coment si permetarìn di meti in evidence cemût che lis… çariesis no si cjatin dome tal fantomatic referendum ma ben ancje (ancjemò di plui?) inaltrò.

Par intant, par lei alc di sest in cont di Scozie e di Catalogne, us conseìn di dâ un cuc a chest coment e a chest reportage, che a àn il mert di vê une cjaladure mancul talianote, plui europeane e duncje plui furlane.

  
EURO FURLAN

Nessun commento:

Posta un commento