giovedì 15 gennaio 2015

PRIME VUERE MONDIALE - "CUINTRISTORE" di Angelo FLORAMO - Mensîl LA PATRIE DAL FRIÛL.


PRIME VUERE MONDIÂL

1914-1918 

"CUINTRISTORIE"
 
di Angelo Floramo
 
 
PUBLICADE SUL MENSÎL

"LA PATRIE DAL FRIÛL"
        

"Scomençade cul prin numar dal 2014, ve ca la nestre “cuintristorie” de prime vuere mondiâl memoreade chest an.
 
Une grande tragjedie che e à puartade la muart di tante puare int, e che in Friûl e à metût furlans cuintri furlans in non di decisions cjapadis parsore dal lôr cjâf. Nô o contarìn storiis e aspiets de cuistion che la retoriche dai Stâts nazionâi no à mai contât. Redazion (de Patrie del Friûl)"

............

PRIME PART
 
publicade intal POST


 
 
E CUMO' LA SECONDE
 
E ULTIME PART


      

Avost 2014       

Stupit di vuere   
       

      

Setembar 2014

Violence etniche


Otubar 2014

Glesie mari par un popul invadût


Novembar 2014

Dignitât di un popul


Dicembar 2014

Cumiât


...............


 
Compliments al storic  Angelo Floramo pe sô cuintri storie de Prime vuere mondiâl in Friûl.

Un grazie al mensîl "La Patrie dal Friûl" par vêle publicade a pontadis fasint cussì cognossi ai Furlans aspiets de lôr storie che no si cjatin inte storiografie uficiâl taliane e nancje intai libris di scuele.


La redazion del Blog
 
 

4 commenti:

  1. La Contro-storia pubblicata dal mensile La Patria del Friuli, è una delle pochissime voci che si oppongono alla retorica nazionalista italiana che pare purtroppo imperare nei progetti fino ad ora finanziati dalla Regione Friuli - Venezia Giulia.

    Complimenti a tutta la Redazione del mensile "La Patria del Friuli" per questa sua iniziativa di approfondimento della realtà storica della Prima Guerra mondiale.

    Delle tante donne friulane morte a seguito degli stupri di gruppo (dei militari), del Friuli completamente distrutto sia sul piano economico che sul piano infrastrutturale (ponti, strade e ferrovie) non c'è spazio nella retorica nazionalista (italiana) delle iniziative finanziate dalla regione con i soldi di tutti i cittadini friulani.....

    RispondiElimina
  2. “(…) Une tragjedie spaventose. Pari a vincjecinc taramots dal 1976: ven a stâi vincjecinc mil soldâts furlans muarts in vuere. Vincjecinc mil! E daur di lôr, fîs, maris, feminis, fameis bandonadis te miserie, paiadis cul dispaç di muart puartât a man in cjase dai carabinîrs. Chest, il debit di sanc paiât de nestre int.

    E jenfri di chei, sîs mil a son stats chei che a vevin la monture austriache – par vie che a jerin nassûts a Acuilee o a Grau -, dismenteâts dal dut e di ducj.

    Scancelâts dai memoriâi de Storie.

    Il lôr non nol è mai stât sculpît in nissun monument, ni imperiâl ni regnicul. Parcè che a son une di chês aberazions politichis provocadis dal stes nazionalisim che al veve provocât dut il grant scjas dal conflit. Il lôr destin al fo chel di jessi stâts copâts di mucs e diventâts talians daspò che a forin muarts, cuant che aromai a jerin inte tombe. (…)

    (…) Come chel soldât todesc che - ai 25 di Otubar dal 1917, tal plen de sdrumade di Cjaurêt - al brinche un uficiâl talian e i fevele cussì: “Ufficiale?” - “Sì, e tu parli italiano? Di dove sei?” - “Sono di Aiello” - “Alore tu sês furlan. Jo o soi di ’Sevean, dongje Palme”. E cussì, a continuin a fevelâ par furlan, i doi “nemîs” dividûts dome di une bandiere imponude e sigurementri mai cirude. E cheste testemoneance nus e regale ancjemò Damiani, tal so straordenari contribût. Le lenghe di cetancj soldâts asburgjics e jere duncje la stesse di chei soldâts arolâts a Udin o a Tumieç, o a Sant Denêl.

    E pûr, a vevin di copâsi.

    Insome, a jerin furlans. Furlans sot de Austrie. Furlans sot de Italie. Furlans sot! (…)”

    ANGELO FLORAMO – Pontade di Avrîl 2014·

    http://www.lapatriedalfriul.org/?p=13065

    RispondiElimina
  3. “GRANDE GUERRA NON PERDIAMO IL BUSINESS”

    Dal quotidiano IL PICCOLO di Trieste

    http://ilpiccolo.gelocal.it/trieste/cronaca/2014/03/29/news/le-400mila-medaglie-della-grande-guerra-1.8941453

    TITOLO: Coniate in Fvg 400mila medaglie della Grande Guerra

    ...................

    COMMENTO.

    Servono commenti?


    RispondiElimina