martedì 26 febbraio 2013

SU RADIO ONDE FURLANE LA ZORNADE FURLANE DAI DIRITS


SU RADIO ONDE FURLANE

(la Redazion di Radio Onde Furlane)  

LA ZORNADE
FURLANE DAI DIRITS
Dal sît internet de
“Associazion 1511”
-------------

COMUNICATO STAMPA
di
Radio Onde Furlane

27 febbraio:
la Zornade Furlane dai Dirits a Onde Furlane

Diritti, storia e attualità.
Programmazione speciale
per una giornata speciale

In modulazione di frequenza e sul web una celebrazione che unisce il Friuli in Friuli e quello “pal Mont”


Il 27 febbraio è una giornata speciale. In quella data, nel 1511 prese avvio la più grande rivolta popolare friulana: una rivolta che, soprattutto nelle campagne, assunse un carattere di rivendicazione degli “antichi diritti” delle comunità rurali del Friuli. Per questa ragione quella del 27 febbraio è diventata la Zornade Furlane dai Dirits (Giornata Friulana dei Diritti).
Anche quest'anno Radio Onde Furlane celebra la Zornade con una programmazione speciale che si propone di stimolare la riflessione sui diritti dei friulani e sulle battaglie in atto per difenderli.
La giornata sarà introdotta, alle 9.00, dal direttore della “radio libare dai furlans” Mauro Missana, che affronterà il tema dei diritti al tempo della “spending review” insieme a Carli Pup, redattore dell'emittente friulana e portavoce del Comitato 482 che da oltre un decennio è attivo nella difesa dei diritti linguistici delle comunità del Friuli.
A partire dalle 9.30 ci sarà la possibilità di riascoltare la prima puntata del nuovo programma di approfondimento, Nazion in Moviment, in cui Gian Paolo Gri, Roberto Dapit, Adriano Ceschia e Giorgio Cavallo affrontano diversi aspetti del tema riguardante le comunità del Friuli e la loro rappresentanza politica. Seguirà dalle 11 alle 11.30 un'edizione speciale di Babêl, Europe, la rubrica    dedicata alla produzione musicale nelle lingue minoritarie d'Europa curata da Marco Stolfo, incentrata su diritti e minoranze.
I diritti linguistici saranno al centro dell'ultima parte della mattinata. Alle 11.30 si farà il punto sulla situazione degli sloveni in Friuli, con l'intervento della presidente del comitato paritetico per i problemi della minoranza slovena, Jole Namor. A seguire, dalle 12.00, un approfondimento sulla comunità friulana ed i pesanti tagli ai fondi regionali per la tutela, con l'emissione della registrazione della Conferenza stampa convocata un mese fa da Onde Furlane e Radio Spazio 103 e gli interventi di Pauli Cantarut, Roberto Pensa, Carli Pup, Lorenzo Zanon. Alle 13.00 l'attenzione sarà puntata sulle comunità di lingua tedesca, con un'intervista a Lucia Protto del circolo culturale saurano “F. Schneider”.
Dopo uno spazio dedicato alla musica, quella friulana e quella di altre minoranze linguistiche e nazionalità europee, alle 14.30 la seconda parte della giornata sarà introdotta da Mauro Missana e Carli Pup, che alle 15.00 lasceranno spazio a Dirits in Musiche, selezioni musicali “a tema” a cura di Mojra B. e Leo Virgili. Alle 15.30 sarà riproposta la quinta puntata di Nazion in Moviment, dedicata a comunità e  comuni nella riforma del sistema delle autonomie. L'argomento sarà al centro del confronto tra Mario Pezzetta, Giorgio Morocutti, Lorenzo Fabbro, Giorgio Cavallo, Giorgio Banchig e Delio Strazzaboschi.
Alle 17.00 ci sarà anche l’opportunità di ricordare le origini della Zornade, con Barbara Minen che proporrà una lettura storica dedicata alla rivolta friulana del 1511. A seguire le repliche di Babêl, Europe e Dirits in Musiche e selezioni musicali dal Friuli e dal mondo sino a mezzanotte.
Su Radio Onde Furlane la Zornade Furlane dai Dirits sarà celebrata in modulazione di frequenza (90, 90.200, 106.500 Mhz) e via internet (www.ondefurlane.eu), sia nel Friuli “in Friuli” che in quello “pal Mont”, dal Canada all'Argentina e dall'Australia all'Europa intera, sino al Sudafrica e agli “States”.
----------------

2 commenti:

  1. Dal Blog del Comitât 482 - 26/02/13

    ZFD 2013. AL COVENTE CAMBIÂ.

    Si jere ai 27 di Fevrâr dal 2004 cuant che il Comitât 482 al veve inmaneât la prime iniziative pe Zornade Furlane dai Dirits.

    Un apontament pensât di une bande par fâ il pont su la situazion dai dirits linguistics e nazionâi dai furlans, ma ancje di chês altris comunitâts che a formin il Friûl, e di chê altre bande par ricuardâ la impuartance de mobilitazion in difese di chescj dirits (che al vûl dî ancje tignî impiât il ricuart di cui che lu à fat intai agns e intai secui stâts, a partî di chei furlans che ai 27 di Fevrâr dal 1511 a vevin fat riviel par difindi i “dirits antîcs” des lôr comunitâts).

    I doi aspiets ju ricjatìn ancje inte programazion speciâl che Radio Onde Furlane e met adun ancje chest an pe Zornade Furlane dai Dirits e che us invidìn a scoltâ.

    Magari cussì no, di là dai ricognossiments che nus rivin des leçs di tutele (ricognossiments che simpri di plui a restin dome sul plan formâl), i nestris dirits linguistics e nazionâi a son rispietâts pôc o nuie.

    Il parcè di cheste afermazion al è facil di capî se si va a lei i documents di denuncie che a son stâts dât fûr dal nestri Comitât ancje intai ultins mês. Ce che forsit al è ancjemò piês al è però il fat che masse furlans a mostrin di no vê clâr che i problemis che ju scjafoin in dì di vuê a son sì i fîs di une crisi economiche e finanziarie internazionâl, ma che a rindiju ancjemò plui pençs al è stât il fat di no jessi stâts bogns di svilupâ un sisteme di autoguvier dal Friûl che nus permetès di elaborâ percors di svilup sociâl e economic diferents.

    Un sisteme di guvier di cheste fate però nol pues nassi dal nuie.

    Par svilupâsi e par cressi al à bisugne di une cussience identitarie fuarte che e vedi tant che fonde la nestre pluralitât linguistiche e nazionâl.

    La stesse che tantis voltis, nô furlans, o sin i prins a calcolâ di secondarie, cuant che no une font di straçariis. O sin ancjemò in timp par cambiâ.

    Varìno però la braùre e la capacitât par fâlu?

    Publicât di Comitât 482

    http://com482.blogspot.it/2013/02/zornade-furlane-dai-dirits-2013-al.html


    RispondiElimina

  2. Dal Blog LIDRÎS E BUTUI - Turin :

    BUINE ZORNADE FURLANE DAI DIRITS!

    Chê di vuê e je une zornade particolâr, pe storie e pe atualitât dal Friûl.

    Cun di fat al è l’inovâl de “Joibe Grasse” dal 1511, riviel popolâr che al sclopà a Udin e si slargjâ inte plui part de Patrie.

    Al è un fat storic une vore impuartant, par plui resons: al è un dai tancj moments là che i popul furlan al à mostrât dignitât, personaliât e cussience di se; e je la prime grande insurezion de Europe de Rinassince; e je une ocasion là che in particolâr i contadins furlans a àn cjapât sù une vere sogjetivitât politiche, che tra lis altris, un pôcs di agns plui indenant, tal 1533, e cjatà un vêr ricognossiment istituzionâl inte cussì clamade “Contadinance”.

    Par chestis motivazions e pal fat che il riviel dal 1511 al è stât fat cuintri de prepotence dai nobii e pe difese dai “dirits antîc” des comunitâts rurâl, lis associazions e chês altris entitâts des comunitâts furlane, slove e todescje dal Friûl, che si dan dongje tal Comitât/Odbor/Komitaat/Comitato 482 ancjemò tal 2004 a à sielzude cheste date tant che “Zornade Furlane dai Dirits”.

    Chê dai 27 di Fevrâr e je une ocasion speciâl par fâ une riflession sui dirits, soredut chei che a son ricognossûts su la carte ma che masse dispès in concret a vegnin ignorâts, menaçâts, sbeleâts e fintremai scancelâts.

    E ogni an a vegnin fatis iniziativis di pueste e alc dal gjenar al è stât fat in passât, tal sô piçul, ancje de bande de associazion Lidrîs e Butui.

    Un dai sogjets plui atîfs tal memoreâ la “Joibe Grasse”, la sô storie e i siei leams cu la contemporanitât, propit in cont di dirits, di partecipazion e di democrazie, al è Radio Onde Furlane, che inte zornade di vuê e fâs indenant une programazion specifiche, che si pues scoltâle ancje vie internet, ae direzion www.ondefurlane.eu.

    http://lidrisebutui.wordpress.com/2013/02/27/buine-zornade-furlane-dai-dirits/

    RispondiElimina