venerdì 21 giugno 2013

GNOT DI SANT ZUAN - 23 DI JUGN A CULUGNE (Tavagnà - Ud)



Gnot di Sant Zuan
23 di Jugn, aes 9 di sere
a Culugne (Tavagnà- Ud)
Cjantâ Vilotis
aree verde di Vie Damiano Chiesa
jentrade libare.
In câs di ploie la serade si fasarà dentri
dal Teatri Bon di Culugne.

Dal sît internet “Lidrîs e Butui” di Turin

(…) Chescj a son dîs di fieste ancje in Friûl, daûr di une tradizion lungjonone, cemût che par esempi al ven ricuardât achì.
In cheste suaze al merete segnalât l’apontament fis cu la musiche e la poesie inmaneât za di cualchi an de bande dal Comun di Tavagnà pe “Gnot di Sant Zuan”.
Chest an l’event si fasarà li aree verde di Vie Damiano Chiesa a Culugne, dulà che ai 23 di Jugn, aes 9 di sere, il Sportel comunâl pe lenghe furlane, la Associazion Pionîrs e Radio Onde Furlane a proponin une serade di intensitât musicâl e liriche une vore alte.
La gnot di Sant Zuan, che e segne il passaç de Vierte al Istât cun fûcs, lûs e contis, e sarà la ocasion par viodi e scoltâ dal vîf une cubie di ecezion: il cjantautôr Loris Vescovo, che in curt al vignarà fûr un disc gnûf, il cuart cd dal titul Penisolâti, e la cjantante e atore Caia Grimaz. I doi a presentaran un repertori selezionât di cjançons tradizionâls furlanis, chês cjantis o vilotis che intai ultins agns a àn puartât e rinovât in plui ocasions, sedi in Friûl che soredut inaltrò, in particolâr in Trentin.
La colaborazion tra i doi artiscj furlans e je tacade tal 2008, cuant che a àn metût il cûr, la vôs e il cjâf a disposizion dal progjet Cjantâ Vilotis, iniziative dedicade a une gnove leture dal cjant popolâr furlan e ladin che e je deventade un spetacul, un disc e un dvd adun cu la ex cjantante dai Matia Bazar Antonella Ruggiero.
Cjantâ Vilotis al è ancje il titul de serade di Culugne li che l’autôr di racueltis une vore impuartantis pe cjançon furlane contemporanie tant che Doi oms e une puarte (1998), Stemane Ulive (2002) e Borderline (2008) e la interprete arleve di Giovanna Marini e diretore dal côr multietnic La Tela a presentaran une sielte di vilotis tra lis plui poetichis e sugjestivis.
Vescovo e Grimaz a àn colaborât, che nol è tant, ancje par altris progjets, a mieç tra musiche e teatri, come Pieripauli, dedicât ae opare di Pier Paolo Pasolini, e Dagos, su la emigrazion furlane in Australie. Si prepare une serade di cualitât cun contignûts di emozions une vore alts.
L’apontament dai 23 di Jugn a Culugne al è a jentrade libare. In câs di ploie la serade si fasarà dentri dal Teatri Bon di Culugne.
-------------------

Nessun commento:

Posta un commento