sabato 26 gennaio 2013

28 GENNAIO 2013: CONFERENZA STAMPA DI "RADIO ONDE FURLANE" E "RADIO SPAZIO 103"






Conferenza stampa
di Radio Onde Furlane
e Radio Spazio 103

sugli effetti dei tagli
alle risorse
per la lingua friulana
nella radiofonia



INVITO


La finanziaria regionale 2013 prevede un nuovo azzeramento delle risorse per i programmi radiotelevisivi in friulano e tagli pesanti per gli enti riconosciuti di primaria importanza per la promozione di tale lingua. Si tratta di decisioni che colpiscono duramente le politiche linguistiche per il friulano in particolare nel settore della radiofonia, dove operano due tra le realtà più attive nella promozione del friulano: Radio Onde Furlane e Radio Spazio 103.

Per questo le due emittenti hanno organizzato per:

lunedì 28 gennaio
alle ore 12.00

presso la sala “Svevo”
del palazzo della Regione di
via Sabbadini, a Udine,

una conferenza stampa in cui illustreranno la problematiche legate a questa situazione.

Oltre agli interventi di Paolo Cantarutti, presidente della cooperativa Informazione Friulana editrice di Onde Furlane, e di Roberto Pensa, direttore di Radio Spazio 103, interverranno Lorenzo Zanon, presidente dell'ARLeF, e Carlo Puppo, portavoce del Comitato 482, che inseriranno le problematiche specifiche della radiofonia nel quadro più ampio delle politiche per il friulano.

Alla conferenza sono stati invitati anche i rappresentanti degli  enti di primaria importanza per la promozione della lingua.

----------------

Il sît internet di RADIO ONDE FURLANE

---------------

Il sît internet di RADIO SPAZIO 103
-----------------

FINANZIARIA 2013
E LINGUE MINORITARIE:
LE CIFRE PARLANO DA SOLE....

(…) Effetti della crisi – si dirà – per cui, solo a titolo di raffronto, ricordiamo che nella medesima finanziaria regionale si prevede una spesa di un milione e 840mila euro per l’ente autonomo del teatro comunale Verdi di Trieste (da non confondersi con il milione attribuito alla Fondazione Teatro Lirico Verdi di Trieste) (…)



 


5 commenti:

  1. Dal sito internet del settimanale LA VITA CATTOLICA (UD)- GENNAIO 2013

    RADIO SPAZIO 103 E RADIO ONDE FURLANE
    La marilenghe non si taglia!

    Radio Spazio 103 e Radio Onde furlane insieme contro i tagli alle risorse per la lingua friulana nella radiofonia. Le due emittenti, tra le realtà più attive nella promozione del friulano, hanno organizzato per oggi, a mezzogiorno, nella sede udinese della Regione, una conferenza stampa per illustrare le problematiche conseguenti al nuovo azzeramento delle risorse per i programmi radiotelevisivi in friulano in sede di finanziaria regionale e ai tagli pesanti per gli enti riconosciuti di primaria importanza per la promozione della marilenghe. Presenti anche rappresentanti dell'Agjenzie regjonâl pe lenghe furlane e del Comitato 482. FRIULANO A SCUOLA, SI SCEGLIE CON UN CLICK

    http://www.lavitacattolica.it/

    RispondiElimina
  2. IL FRIULANO RISCHIA DI SPARIRE DALLE EMITTENTI LOCALI

    L’allarme di Radio Onde Furlane e Radio Spazio 103.

    Il nuovo azzeramento delle risorse previsto nella finanziaria 2013 mette a rischio i programmi radiotelevisivi in friulano e ovviamente i posti di lavoro di coloro che operano nel settore

    UDINE. Il friulano rischia di scomparire dall’etere. E’ questo il grido di dolore di Radio Onde Furlane e Radio Spazio 103 che hanno spiegato oggi le loro ragioni.

    “Il nuovo azzeramento delle risorse previsto nella finanziaria 2013 - ha spiegato durante una conferenza stampa convocata nel Palazzo della Regione, Paolo Cantarutti presidente della Cooperativa Informazione Friulana editrice e di Radio Onde Furlane, storica emittente locale -, mette a rischio i programmi radiotelevisivi in friulano e ovviamente i posti di lavoro di coloro che operano nel settore.

    Una decisione che ha ripercussioni sulla nostra realtà, che colpisce duramente le politiche linguistiche per il friulano in particolare nel settore della radiofonia, dove operano due tra le realtà più attive nella promozione del friulano: Radio Onde Furlane e Radio Spazio 103”.

    Oltre agli interventi di Paolo Cantarutti, di Roberto Pensa, direttore di Radio Spazio 103, sono intervenuti Lorenzo Zanon, presidente dell'ARLeF, e Carlo Puppo, portavoce del Comitato 482.

    Entrambi hanno inserito le problematiche specifiche della radiofonia nel quadro più ampio delle politiche per il friulano.

    Duro l’attacco di Zanon che ha detto “serve un cambiamento radicale di mentalità nella politica. Il problema del riconoscimento e sostegno delle lingue minoritarie: friulano, tedesco e sloveno è strettamente legato alla conservazione della “specialità”.

    Alla conferenza erano presenti anche i rappresentanti degli enti di primaria importanza per la promozione della lingua.

    28 gennaio 2013

    COPIA/INCOLLA DAL SITO INTERNET DEL “MESSAGGERO VENETO” UD.

    http://messaggeroveneto.gelocal.it/cronaca/2013/01/28/news/il-friulano-rischia-di-sparire-dalle-emittenti-locali-1.6430284

    RispondiElimina
  3. Dal Blog internet di "LIDRÎS E BUTUI" - Turin

    Onde Furlane e Spazio 103: radiofonie e lenghe furlane in pericul

    Une gnove denunzie de mancjance di politiche linguistiche pal furlan. E rive di Radio Onde Furlane e di Radio Spazio 103 che îr a Udin a àn clamât une conference pe stampe par frontâ chest argoment. In chê ocasion Paolo Cantarutti, il president di Informazione Friulana, la cooperative editore de “radio libare dai furlans”, e Roberto Pensa, diretôr de emitente diocesane, a àn presentât la situazion.

    Il câs di Radio Onde Furlane al è chel plui evident: cun passe il 70% de sô programazion par furlan e lis sô diviersis iniziativis su internet e sul teritori, la radio e davuelç une vere funzion di servizi public e cun dut achel tal 2013 si cjate a vê a ce fâ cuntune riduzion dal 40% dal jutori regjonâl rispiet al an passât, che e devente fintremai dal 60% rispiet al 2009. Ancje Radio Spazio 103 e à patît un tai dai fonts avonde significatîf: dal 2008 al dì di vuê e à il 50% in mancul dai fonts.

    Lis dôs radios no patissin dome l’efiet de riduzion dai contribûts regjonâi pai ents ricognossûts di impuartance primarie pe tutele de lenghe furlane, ma a son colpidis ancje dal tierç azerament dai fonts pes trasmissions radiotelevisivis par furlan.

    Che la situazion e fos grivie e penze lu vevin za marcât tai dîs passâts il Comitât pe autonomie e pal rilanç dal Friûl e il Comitât/Odbor/Komitaat/Comitato 482. Tra i partecipants ae conference al jere ancje Carli Pup, il puartevôs di chest comitât, che al ten dongje associazions e altris entitâts espression des comunitâts furlane, slovene e gjermaniche dal Friûl. «Al è un câs paradigmatic de mancjance di politiche linguistiche e di planificazion strategjiche de bande de Aministrazion regjonâl», al à vût dit Pup, marcant che pes radios, cence sigurecis in cont des risorsis finanziariis e dai timps pe lôr disponibilitât, al devente dificil sei organizâ e fâ il lôr lavôr che invistî su lis personis e su lis lôr professionalitâts.

    La cuistion e tocje ancje la economie e no dome la lenghe, la culture, i dirits e la fonde de autonomie speciâl de Regjon Friûl-VJ.

    Cun di fat e cjape dentri puescj di vore, produzion di informazion e servizis e promozion dal teritori.

    Dut chest al è impuartanton, massime intun moment di crisi, cemût che a àn marcât ancje i rapresentants di SFF, Kappa Vu e La Patrie dal Friûl, altris sogjets privâts che, compagn di Onde Furlane e Spazio 103, la lôr funzion e je ricognossude primarie pe promozion e pe tutele dal furlan. Le pense compagn il president de ARLeF, Lorenzo Zanon

    http://lidrisebutui.wordpress.com/2013/01/29/onde-furlane-e-spazio-103-radiofonie-e-lenghe-furlane-in-pericul/

    RispondiElimina
  4. Un articolo su la Conferanza stampa è stato pubblicato anche sul quotidiano IL GAZZETTINO di Udine.

    RispondiElimina
  5. Dal Blog di Sandri Carrozzo

    http://sandricarrozzo.blogspot.it/2013/01/il-marcjat-de-lenghe-furlane.html

    IL MARCJÂT DE LENGHE FURLANE

    Vuê e je stade la conference stampe clamade di Radio Onde Furlane e Radio Spazio 103 par denunziâ i dams che i tais aes risorsis dedicadis ae lenghe furlane a fasaran tal cjamp radiotelevisîf: mancul servizis, plui disocupazion.

    No ai podût lâ ae conference, ma mi sint di zontâ une riflession.

    Cui che nol cognossès ben la situazion furlane (e o pensi che pardabon la plui part dai furlans no le cognossin) al podarès pensâ: "Al è timp di crisi, parcè no si varessial di taiâ ancje sul furlan? E po chestis radios, parcè no stano sù cu lis lôr gjambis? Parcè àno di domandâ la caritât? Che si nicin e che a stedin sul marcjât"

    Cui che al resonàs cussì, se il Friûl al fos intune situazion normâl, a varès ancje reson: ma no sin intune situazion normâl.

    Il fat al è che si fevele tant di ducj chei milions (che in realtât a son une miserie) che i ents publics a àn spindût pe lenghe furlane, ma no si fevele di ducj i miliarts che il Stât Talian e lis sôs aministrazion a àn spindût par cuasi un secul e mieç par scancelâ la lenghe furlane.

    E stant che o sin in crisi, no vuei fevelâ di lenghe furlane tant che valôr identitari, culturâl, sociâl e v.i., ma come valôr economic: cualsisei lenghe, in cundizions normâls, e cree economie, marcjât, indot. Invezit la Italie, di cuant che e je rivade in Friûl, e à invistît miliarts par distruzi o fâ abortî chel marcjât.

    Un marcjât che al varès podût fâ la sô part par gjenerâ ocupazion, ricjece, benstâ.

    Cemût si fasial cumò a domandâ a radios, editôrs, cooperativis, associazions, professioniscj di lâ indevant a lavorâ su la lenghe furlane dome daûr des regulis dal marcjât, se il plui alt ent public, cun dute la sô fuarce, si impegne par copâ chel marcjât?

    Cemût pretindi, par esempli, che un editôr al sorevivi, se si impedìs par passe un secul ai furlans di jessi alfabetizâts te lôr lenghe?

    E che no mi vegni a contâ l'assessôr Molinaro che la lenghe furlane cumò e je curicolâr te scuele: la realtât e je che no si fâs scuasi nuie, come prime.

    A mancjin i insegnants competents, a mancjin i programs, a mancjin i imprescj didatics, a mancjin i controi: e mancje plui di dut la volontât di fâ lis robis in maniere serie.

    E cence intervignî in maniere serie no si permet al marcjât di esisti, e si impedìs di esisti ancje a realtâts virtuosis, come Radio Onde Furlane, che in chescj agns e à pardabon inviât un indot, in tiermins economics, artistics e culturâi.

    Il probleme al reste, e al è di concet: pai nestris politics e aministradôrs, prin di ducj Renzo Tondo che al à simpri declarât che i bêçs sul furlan a son butâts vie, i finanziaments pe nestre lenghe a son dome une limuesine par fânus stâ cidins; par nô a son un invistiment indispensabil par creâ plui justizie e ancje plui ocupazion e plui benstâ.

    Lis conferencis come chê di vuê a zovin almancul a fâ vignî fûr chestis cuistions, ma la reazion e la soluzion a podaran jessi dome politichis.

    Intant, cemût che o vevi za scrit, che Tondo, De Anna e Molinaro si cjapin lis lôr responsabilitâts: leçs no rispietadis, finanziaments blocâts par agns, ancjemò prime che taiâts, professioniscj disocupâts.
    -----------------

    RispondiElimina